USUWANIE LWIEJ ZMARSZCZKI

Zmarszczka gniewu, zwana też inaczej lwią zmarszczką, powstaje w wyniku częstego, intensywnego marszczenia czoła np. poprzez okazywanie gniewu, zdziwienia, zwątpienia. Najczęściej pojawia się u osób z silnie wyrażoną mimiką twarzy. Zwykle uwidacznia się około 40. roku życia zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Pogłębia się w miarę upływającego czasu. Czynnikami nasilającymi jej powstawanie są: promieniowanie UV, palenie papierosów, nieprawidłowo funkcjonująca gospodarka hormonalna. Lwia zmarszczka nadaje twarzy złowrogiego wyglądu, co nie jest przez nikogo pożądane i stanowi często duży problem natury estetycznej. Osobom borykającym się z tym problemem polecam zabieg usunięcia lub spłycenia  zmarszczki botoksem, co uzależnione jest od wyjściowego stopnia jej zaawansowania.

Wytyczne do których należy zastosować się po usunięciu lwiej zmarszczki:

Przed podaniem toksyny botulinowej należy usunąć makijaż.  Zabieg poprzedza rozmowa z lekarzem, której celem jest zebranie wywiadu chorobowego i upewnienie się, że nie ma przeszkód do poddania się procedurze.

Przeciwwskazania do wykonania:

• ciąża i okres karmienia piersią
  • osoby niepełnoletnie
  • choroby autoimmunologiczne w fazie aktywnej i niewyrównanej
  • choroby układu sercowo-naczyniowego w fazie dekompensacji
  • choroby neurologiczne wpływające na czynność mięśni
  • zakażenia i zapalenia skóry w miejscu aplikacji preparatu
  • stosowanie  leków przeciwzapalnych z grupy NLPZ i niektórych antybiotyków np. aminoglikozydów
  • przez kilka godzin zrezygnować ze schylania się czy leżenia
  • nie dotykać ani  nie masować miejsc po aplikacji botoksu,
  • zrezygnować z intensywnego wysiłku fizycznego, pobytu w saunie i korzystania z solarium

Usuwanie lwiej zmarszczki botoksem

Najlepszym czasem na usuwanie lwiej zmarszczki jest moment, kiedy bruzdy nie są jeszcze wyjątkowo głębokie. Jeżeli go przegapimy i zmarszczka stanie się wyrazista w spoczynku, konieczne będzie wykonanie dodatkowych zabiegów, które pozwolą ją zredukować np. wypełnienie kwasem hialuronowym.

Jak długo utrzymuje się efekt toksyny boulinowej?
Efekt utrzymuje się od 3-6 miesięcy.
Ile jednostek botoksu będzie u mnie potrzebne?
Jest to osobnicze zmienne, zależne od rodzaju twarzy i okolicy jaką chcemy poddać procedurze. Dawka preparatu określana jest podczas konsultacji lekarskiej.

Zabieg zawsze omawiany jest z lekarzem. W trakcie konsultacji zbierany jest szczegółowy wywiad i sporządzona zostaje stosowna dokumentacja medyczna.