LIPOTRANSFER, PRZESZCZEP TŁUSZCZU MODELOWANIE WŁASNEJ SYLWETKI

PRZESZCZEP TŁUSZCZU NA TWARZ

Starzenie się skóry jest procesem nieuchronnym, który można opóźnić i zatrzymać. Z pomocą przychodzą nowoczesne zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, czego dowodem jest przeszczep tłuszczu na twarz (tzw. lipolifting). To zaawansowana metoda, która wyróżnia się dużą skutecznością.

Na czym polega zabieg przeszczepu tłuszczu na twarz?

Do wygładzania zmarszczek wykorzystuje się wiele wypełniaczy – w tym tkankę tłuszczową pobraną od pacjenta. Dzięki temu zabieg przynosi bardzo dobre efekty – bez ryzyka wystąpienia podrażnień oraz innych skutków ubocznych.

Aby przeszczepić tłuszcz na twarz, należy rozpocząć od pobrania materiału – tkankę pozyskuje się z okolic brzucha lub ud. Następnie preparat podaje się specjalną kaniulą – iniekcji dokonuje się wzdłuż linii zmarszczek. Kolejny krok to modelowanie twarzy za pomocą delikatnego masażu.
W zależności od wrażliwości pacjenta na ból, zabieg można wykonać w znieczuleniu miejscowym. Najczęściej stosuje się preparat zawierający lidokainę.

Cała procedura zajmuje ok. 2-3 h.

Jakie są zalecenia przedzabiegowe i pozabiegowe?

Aby przystąpić do terapii, należy wcześniej wykonać konkretne badania. Wymagane są m.in. morfologia, INR, Aptt, antygen HbS i przeciwciała anty HCV.

Po zabiegu niezwykle ważna jest pielęgnacja skóry. Twarz powinna być odkażana przez 3-4 dni. Zaleca się także unikać stosowania kosmetyków.

Komu polecany jest lipolifting?

Zabieg lipoliftingu (przeszczep tłuszczu na twarz) przeznaczony jest dla każdego, komu zależy na przywróceniu młodzieńczego wyglądu poprzez wygładzenie zmarszczek. Szczególnie polecany jest w przypadku:

• ubytków objętości twarzy
  • nasilonych bruzd

Procedurę można przeprowadzić także w przypadku płytkich bruzd, np. zmarszczek mimicznych. Wówczas kaniula zostaje zastąpiona cienką igłą, a do zabiegu potrzebna jest znacznie mniejsza ilość tkanki tłuszczowej.

Chociaż ta metoda przeszczepu tłuszczu na twarz jest całkowicie bezpieczna, trzeba mieć na uwadze przeciwwskazania. Dlatego przed przystąpieniem do lipoliftingu, lekarz przeprowadza szczegółowy wywiad mający wykluczyć:

• ciążę,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • schorzenia nerek,
  • choroby nowotworowe,
  • nadciśnienie,
  • choroby autoimmunologiczne.

Wypełnianie zmarszczek tą metodą nie będzie możliwe u osób z niską masą ciała. W takim przypadku nie uda się pobrać odpowiedniej ilości tkanki tłuszczowej niezbędnej do przeszczepu.

Jakich efektów można się spodziewać po przeszczepie tłuszczu na twarz?

Zaraz po iniekcji, skóra jest zaczerwieniona i mogą pojawić się drobne siniaki. Wszystko to jednak mija w ciągu kilku dni.

Docelowo podanie tłuszczu w okolice twarzy daje bardzo zadowalające rezultaty. Skóra wygląda dużo młodziej – jest pozbawiona widocznych zmarszczek i nabiera jednolitego kolorytu. Efekty utrzymują się nawet do kilku lat.

Ogromnym atutem przeszczepu tłuszczu na twarz jest nie tylko skuteczność, ale również możliwość uzyskania bardzo naturalnego efektu. Nic więc dziwnego, że lipolifting cieszy się rosnącą popularnością – nie tylko wśród kobiet, ale również i mężczyzn.

.